سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://Ahorayearyaii.ParsiBlog.com
 
قالب وبلاگ
www.shereno.com
لینک دوستان
www.shereno.com

دیروز از تلویزیون برای اولین بار گزارش از کریسمس غربی ها پخش میکرد ؛ سرما ، یخبندان ، سیل و گرانی و رکود در کریسمس اروپائیان! درست مثل ایران خودمان!
اما آن گزارش تنها گوشه ای از اتفاقات کریسمس بود و در بیشتر مناطق برخلاف آن گزارش ، مردم در حال شادی و جشن هستند و در حقیقت مردم و دولت ها در تلاشند تا شادی را در جامعه حفظ کنند و برای این منفعت عمومی حتی حاضرند از رفاه و شادی کشورهای جهان سوم بزنند ولی مردم خود شاد باشند درست مثل ایران خودمان که اگر هزار دلیل هم بیاورید که این پارازایت و آلودگی ها جان مردم را میگیرد هنوز دنبال اثبات علمی آن هستند آن هم فقط دانشمندان دست پرورده خودشان اثبات کرده باشند و نه خارجی های کافر! و در آخر هم فقط دست به دعا شدن را چاره میدانند.
ایام کریسمس برای مسیحیان با چراغانی توام است. در این روزهاست که شهر‌ها و خانه‌های پیروان حضرت عیسی مسیح غرق نور شده اند، از نیویورک و برلین گرفته تا اسلام‌آباد و شانگهای گویای این واقعیت است که کریسمس از مهم‌ترین ‌جشن‌های مذهبی مسیحیان است و آنها در ایام کریسمس می‌کوشند تا با استفاده از نور و چراغ ‌به جشن خود رنگ ببخشند.
در قرن هجدهم میلادی بود که استفاده از نور و روشنایی برای تزئین مراسم کریسمس از آلمان به دیگر نقاط اروپا و همچنین آمریکا راه یافت. به گزارش ایران ناز خانواده‌ها گوشه ‌و کنار اتاق‌ها را با فانوس‌های گوناگون تزئین و همچنین درخت کریسمس را به شمع مزین می‌کردند. امروزه هم بسیاری از خانواده‌ها به این سنت پایبندند و بجای استفاده از چراغ‌های الکتریکی همچنان از شمع‌های کوچک برای نورانی کردن درخت کریسمس استفاده می‌کنند.
در سال 1880 توماس ادیسون رشته‌ای از لامپ‌های کوچکی را ساخت که در ایام کریسمس بیرون کارگاه‌اش در نیوجرسی آویزان کرده بود. چند دهه طول کشید تا استفاده از این رشته لامپ‌های کوچک رایج شود. البته در سال‌های اخیر نقش چراغ‌های ال ای دی افزایش یافته است. امروزه اکثر خانواده‌های آمریکایی از لامپ‌های کوچک و بزرگ برای تزئین خانه‌ی خود در جشن کریسمس استفاده می‌کنند و می‌کوشند نهایت سلیقه و خلاقیت را به خرج دهند و این درحالیست که شهرداری‌ها و شوراهای شهر و نیز بسیاری از مغازه‌داران می‌کوشند با چراغانی کردن درختان، خیابان‌ها و همچنین فروشگاه‌ها فضای خوش و دلچسبی برای گردش و خرید شب عید سال نو بوجود آورند.


[ پنج شنبه 92/10/12 ] [ 6:11 عصر ] [ مسافر01 ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
امکانات وب

کد موسیقی برای وبلاگ

کد تغییر شکل موس