سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://Ahorayearyaii.ParsiBlog.com
 
قالب وبلاگ
www.shereno.com
لینک دوستان
www.shereno.com

آموزش تغییر آهنگ ورود و خروج به سیستم

آموزش تغییر آهنگ ورود و خروج به سیستم
 
قابلیت امکان تغییر در آهنگ ورود به سیستم ‌عامل (Log on) و خروج از آن (Log off)، در نسخه‌های مختلف ویندوز مشاهده می‌شود، اما کاربران ویندوز 8 نمی‌توانند این کار را انجام دهند و چنانچه به بخش مربوط برای تغییر آن نیز مراجعه کرده باشند، گزینه‌های مربوط به انجام این کار را مشاهده نخواهند کرد، چرا که این گزینه‌ها در ویندوز 8 غیرفعال شده‌است!

اگر دوست دارید همانند دیگر نسخه‌های ویندوز، این آهنگ‌ها را به دلخواه خودتان تغییر دهید، می‌توانید با اعمال یک هک در رجیستری، این کار را به انجام برسانید:

1 ـ کلیدهای Win key + R را از روی صفحه ‌کلید فشار دهید تا پنجره Run نمایش داده شود.

2 ـ عبارت regedit را در کادر موردنظر وارد کرده و کلید اینتر را فشار دهید تا ویرایشگر رجیستری باز شود.

3 ـ در ستون سمت چپ مسیر زیر را دنبال کنید:

HKEY_CURRENT_USER\AppEvents\EventLabels\WindowsLogon

4- پس از مراجعه به مسیر فوق، در بخش سمت راست گزینه‌ای با عنوان ExcludeFromCPL قابل مشاهده است. روی این کلید دو بار کلیک کرده و مقدار آن را از عدد یک به صفر تغییر دهید.

5- تا این مرحله شما قابلیت تغییر در آهنگ ورود به سیستم‌ عامل را فعال کرده‌اید، برای فعالسازی این قابلیت هنگام خروج از سیستم‌ عامل نیز به مسیر ذکر شده در مرحله 3 بروید و به ‌جای Windows Log on گزینه Windows Log off را در انتهای مسیر انتخاب کنید.

6- کارهای مرحله 4 را تکرار کرده و مقدار کلید ExcludeFromCPL را از یک به صفر تغییر دهید.

7- حالا می‌توانید ویرایشگر رجیستری را ببندید و به بخش Sound در کنترل پنل مراجعه کنید. (برای انجام این کار می‌توانید پس از فشار کلیدهای Win Key + W، عبارت sounds را وارد کرده و کلید اینتر را فشار دهید)

8- مشاهده می‌کنید که دو گزینه Windows Log off و Windows Log on به فهرست گزینه‌های موجود اضافه شده و می‌توانید آهنگ دلخواه خود را به این دو گزینه اختصاص دهید.

جهت عضویت در سایت کلیک کنید         

 

 

 

 

 


[ شنبه 91/10/9 ] [ 7:4 عصر ] [ مسافر01 ] [ نظرات () ]

عکس هایی از آل پاچینو بازیگر بزرگ و مشهور جهان

 

kinopoisk.ru

آلفردو جیمز پاچینو در نیویورک دیده به جهان گشود و پدرش سالواتور پاچینو (زاده شهر کورلئونه) کارمند شرکت بیمه و مادرش رز پاچینو (دارای نژاد امریکایی-ایتالیایی) خانه دار بود. والدین او هنگامی که او بچه بود از هم جدا شدند. پدربرزگ و مادربزرگ او در اصل اهل سیسیلی بوده‌اند.به گزارش ایران لوکس وی در دوران جوانی و در حالی که بیش از 22 سال از بهار زندگی اش نمی‌گذشت مادرش را از دست داد. پاچینو پیش از مرگ مادرش، زندگی چندان لذت بخشی را پشت سر نگذاشته بود و چون والدینش خیلی زود از هم جدا شده بودند مجبور شد به همراه مادرش به خانه پدربزرگش نقل مکان کرده و در آنجا اقامت کند.

ورود او به عرصه بازیگری را باید سال 1969 دانست. پاچینو در این سال در فیلم ناتالی و من بازی کرد و دو سال پس از آن نیز ایفای نقشی در وحشت در نیلی پارک را پذیرفت. اما بازی در این دو فیلم هرگز او را راضی نکرد تا اینکه فرانسیس فورد کاپولا تصمیم به ساخت یکی از شاهکارهای تاریخ سینما یعنی فیلم پدرخوانده گرفت، نقش «مایکل کورلئونه» به او واگذار شد. رابرت ردفورد و جک نیکلسون و ... جمعی دیگر از بازیگران معروف سینما مورد آزمایش قرار گرفتند اما کاپولا فقط پاچینو را انتخاب کرد. پاچینو برای این فیلم نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد که به آن نرسید.

 

kinopoisk.ru


در سال 1973 او در فیلمهای مترسک و سرپیکو بازی کرد. در مترسک نقش آدمی سرگشته را داشت که در پی هویت خویش است و در سرپیکو نیز یک پاچینوی تمام عیار بود. وی در این فیلم نقش فرانک سرپیکو افسر پلیسی را بازی کرد که فساد افسران مافوق خود را افشا می‌کند. پاچینو در همان سال بار دیگر نامزد دریافت اسکار شد اما باز هم این جایزه نصیبش نشد. اما منتقدان، جایزه گلدن گلاب را به سبب بازی در سرپیکو به وی اهدا کردند.

از دیگر بازیهای چشمگیر پاچینو می‌توان به حضورش در فیلمهای پدرخوانده 2 (1974)، بعد از ظهر سگی(1975) و عدالت برای همه(1979)» اشاره کرد. پاچینو برای بازی در همه این فیلمها نامزد اسکار شد ولی مورد بی مهری اعضای اسکار قرار گرفت. او می‌گوید: «من برای اسکار بازی نمی‌کنم، چون بازیگری عشق من است، عشقی که هرگز نمی‌توانم رهایش کنم».او برای بازی در فیلمهایی چون کرایمر علیه کرایمر(1979)، اینک آخرالزمان، متولد چهارم جولای(1989) برای بازی دعوت شد ولی او قبول نکرد.هنگامی که کاپولا برای فیلم اینک آخرالزمان او را دعوت کرد، پاچینو در یک جمله پاسخ منفی به او داد: «من با تو به جنگ نخواهم آمد».

 

kinopoisk.ru


دهه 90 را برای باید دهه نوینی برای پاچینو دانست،زیرا او که پس از بازی در فیلم انقلاب (1985) مبتلا به ذات الریه شده و مدت چهار سال نیز از عالم سینما دور مانده بود در فیلم دریای عشق (1989) بار دیگر خوش درخشید.از فیلمهای معروف او در این دهه می‌توان به دیک تریسی، پدرخوانده 3(1990)، فرانکی و جانی(1991)، گلن گری گلنراس(1992)، راه کارلیتو(1993)، التهاب(1995)، تالار شهر(1996)، وکیل مدافع شیطان، دنی براسکو(1997) و خودی (فیلم)(1998) اشاره کرد.اما برترین فیلم او در این دهه، بوی خوش زن در سال 1992 می‌باشد که جایزه اسکار را برایش به ارمغان آورد.او در این فیلم ایفاگر نقش مرد نابینایی بود که عشق به همنوع را به بهترین شکل ممکن بیان می‌کند. علاوه بر جایزه اسکار، جایزه گلدن گلاب نیز برای این فیلم از سوی منتقدان، به او اعطا شد.زمانی که نقش شیطان در فیلم وکیل مدافع شیطان (1997) را ایفا کرد، همه بزرگان ،نامداران و تماشاگران سینما و مردم عادی او را نابغه خواندند.

در سال 1996 از سوی انجمن گوتام جایزه ویژه یک عمر فعالیت هنری نصیبش شد و پش از آن نیز از سوی فستیوال بین المللی فیلم سن سباستین اسپانیا، جایزه مشابهی به او اهدا شد. او در سال 2002 در فیلم بی خوابی نقش یک کاراگاه را بازی کرد که در تعقیب یک قاتل حرفه‌ای است. تاجر ونیزی (2004) را باید بهترین فیلم او از سال 2000 به بعد دانست.

 

kinopoisk.ru


کمتر بازیگری در سینمای جهان می‌توان سراغ گرفت که نظیر پاچینو قدرت بازی با چشم را داشته باشد. چشمان پاچینو قدرت صحبت کردن با مخاطب را دارد و می‌توان برق خاصی را در دیدگان وی احساس کرد. این یکی از امتیازات منحصر به فرد او است و فیلم پدرخوانده 2 اوج بازی وی با چشمهایش به شمار می‌رود.قدرت و تاثیر نگاه او صحنه های جاودانه ای را در تاریخ سینمای جهان خلق کرده است.بعنوان مثال بازی استثنایی او در سکانس مرگ سولاتسو و پلیس خیانت کار(پدر خوانده1) استعداد بی نظیرش را به نمایش میگذارد.

پاچینو در بازیگری دارای سبک ویژه‌ای است و به واقع سرشار از استعداد است و به خوبی می‌تواند ایفاگر هر نقشی باشد. نکته برجسته در بیشتر بازیهای او این است که مخاطب را با خود همراه می‌سازد. فرانسیس فورد کاپولا درباره او می‌گوید: «اگر کارگردان نمی‌شدم دوست داشتم یک پاچینو بودم». صدای گرم و دلنشین او در بازی به پاچینو کمک فراوانی می‌کند، گویی اعضای بدنش همه هنگام بازی واقعاً بازیگر هستند.

 

kinopoisk.ru


در میان ستاره‌های هالیوود، بازیگران انگشت شماری چون مارلون براندو را می‌توان یافت که صدایی مانند او داشته باشند. پاچینو تاکنون ازدواج نکرده‌است اما دارای سه فرزند است که یکی از انان دختری ای به نام جولی ماریاست(متولد 1988) که در پی رابطه چندین ساله اش با مربی بازیگری اموزشگاه لی استراسبرگ جن ترنت به دنیا امد و دو فزرند دیگرش دوقلو هایی با نام های انتون و اولیویا اند (متولد2001) که انها نیز ثمره رابطه ناموفقش با بورلی دی انجلو بودند.

بعد بازی پاچینو با کولین فرول در فیلم ریکرئوت که منحر به رابطه دوستانه با کولین شد ، ال اعتراف کرد که فرول یکی از استعداد های نسل جدید هالیوود است .آل پاچینو در زندگی شخصی خود چیزی برای مخفی کردن ندارد و شاید به همین دلیل نزد مطبوعات و روزنامه نگاران از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است. او انسانی وارسته و درستکار است که همواره تلاش دارد به همنوعان خود،آن هم به هر شکل ممکن کمک نماید و همین موضوع سبب شده تا وی دوست داشتنی باشد.

 

kinopoisk.ru


فیلمنگاری :

ناتلالی و من 1969

وحشت در نیدل پارک 1971

مترسک 1973

سرپیکو 1973

پدرخوانده 2 1974

بعد از ظهر سگی 1975

بابی دیرفیلد 1977

عدالت برای همه 1977

دریانوردی 1980

نویسنده , نویسنده 1980

صورت زخمی 1983

انقلاب 1985

بازجویی 1986

دریای عشق 1988

دیک تریسی 1989

فرانکی و جانی 1990

پدرخوانده 3 1990

گلن گری گلا راس 1992

بوی خوش زن 1992

راه کارلیتو 1993

مخمصه 1995

شهرداری 1996

درجستجوی ریچارد 1996

دنی براسکو 19997

وکیل مدافع شیطان 1997

خودی / نفوذی 1998

هریکشنبه موعود 1999

قهوه چینی 2000

بی خوابی 2002

سیمونه 2002

مردمی که می شناختم 2002

تازهکار 2003

گیگلی 2003

تاجر ونیزی 2005

kinopoisk.ru


 جوایز
1972 - نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد - پدرخوانده
1973 - نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد - سرپیکو
1974 - نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد - پدرخوانده 2
1975 - نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد - بعدازظهر سگی
1979 - نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد - عدالت برای همه
1990 - نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد - دیک تریسی
1992 - نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد - گلن گری گلنراس
1992 - برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد - بوی خوش زن

                       ....................
1975 - برنده جایزه British Academy بهترین بازیگر نقش اول مرد - بعدازظهر سگی.
1975 - برنده جایزه British Academy بهترین بازیگر نقش اول مرد - پدرخوانده 2.

                       ....................
2003 - برنده جایزه Golden Globe بهترین بازیگر نقش اول مرد - فرشتگان در امریکا.
1992 - برنده جایزه Golden Globe بهترین بازیگر نقش اول مرد - بوی خوش زن.
1973 - برنده جایزه Golden Globe بهترین بازیگر نقش اول مرد - سرپیکو.


[ پنج شنبه 91/10/7 ] [ 7:31 عصر ] [ مسافر01 ] [ نظرات () ]


هرچند پایان دنیا در 21 دسامبر 2012 و افسانه ی مایاها شایعه ای بیش نبود، ولی در هر صورت چند روزی بیشتر به پایان ماه دسامبر و همینطور سال میلادی 2012 باقی نمانده است. پایانی که جشن کریسمس و طلوع آفتاب سال نو میلادی 2013 را برای مسیحیان دنیا بدنبال خواهد داشت که این رویداد نه تنها برای جامعه مسیحیت بلکه به نوبه خود برای تمام دنیا حائز اهمیت است. تصاویر زیر گویای سوروسات شادی پیروان حضرت عیسی مسیح(ع) در روزهای گرامیداشت زادروز آن حضرت و استقبال از سال 2013 است که امید است شما عزیزان پرشین استار از تماشای اونها لذت ببرید.


[ پنج شنبه 91/10/7 ] [ 6:47 عصر ] [ مسافر01 ] [ نظرات () ]

توصیه‌‌ اخلاقی امیرالمومنین (ع) درمورد شوخی کردن
 
اسلام با در نظر گرفتن استعدادهای بالقوه آدمیان سعی در ارتقای جایگاه معنوی انسان‌ها در نزد خداوند دارد. این نوع نگرش در تمام دستورات ائمه و سفارش‌های دین اسلام نهفته است، بطوریکه با ارائه دستوراتی عینی و ملموس در رابطه با زندگی روزمره و امورات دنیوی انسان‌ها، جانب تعادل را پیش گرفته است و نه مانند برخی ادیان با جانب داری از امورات دنیایی، آخرت را رها کرده و نه با اساس قرار دادن آخرت، ریاضت‌گرایی دنیایی را پیش گرفته است.

شوخی و طنز یکی از ویژگی های رفتار آدمی است که هم می تواند به عنوان یک قابلیت مورد استفاده قرار گیرد و هم می تواند به عنوان یکی از اخلاقیات ناپسند جلوه کند.

بپرهیز از شوخی!

امیرالمومنین علی(ع) می فرمایند: «بپرهیز از شوخی و بازی و مزاح و خنده و سخنان بی فایده و باطل.» (1)

چاشنی کارهای جدی کمی شوخی!

و در جایی دیگر می فرمایند: «أعقل الناس من غلب جده هزله و استظهر على هواه بعقله‏»؛ عاقل‌ترین مردم کسی است که کارهای جدی او برشوخی‌اش غالب باشد و کمک گیرد از عقل خود برای غلبه بر هوا و خواهش خود. (2)

در واقع حضرت می فرمایند اگر می خواهید در زمره انسان‌های عاقل به‌شمار آیید، باید کارها و امورات جدی شما بر شوخی و خنده شما پیشی گیرد. حضرت در این گفتار ما را از شوخی منع نمی‌کنند بلکه می‌گویند سعی کنید در کنار کارهای جدی زندگی‌تان کمی شوخی چاشنی کنید نه این که در کنار شوخی و خنده کمی کار جدی چاشنی کنید!

همان طور که در قسمت های پیشن بیان شد اسلام در زمینه شوخی و خنده نیز، جانب اعتدال را رعایت می‌کند و متذکر می‌شود شوخی در حد اعتدال و کم آن مطلوب است، اما اگر از حد گذشت؛ نتایجی در پی دارد که قابل جبران نیستند و تا مدت ها باید به دنبال خلاصی از مشکلات ایجاد شده ناشی از آن باشید.

مضرات شوخی بی جا و بسیار

1. یاد مرگ مرا از شوخى‏ و کارهاى بیهوده باز مى‏دارد!

علی علیه السلام در نهج البلاغه می فرمایند: «آگاه باشید! به خدا سوگند که یاد مرگ مرا از شوخى‏ و کارهاى بیهوده باز مى‏دارد.» (3)

حضرت در این سخن شوخی کردن را در زمره بسیاری از کارهای بیهوده و بی ثمر قرار می دهند که انسان را از یاد آخرت غافل می‌کند. گاهی اوقات انسان آن قدر در شوخی و خنده‌های بی مورد زیاده‌روی می‌کند که دیگر جایی برای توجه به خداوند در دل آن‌ها باقی نمی‌ماند. در واقع شوخی بسیار مانند خنده زیاد دل را می‌میراند.

2. «مردى شوخى‏ نکرد، جز آنکه پاره‏اى از عقل خود را بیرون انداخت.» (4)

3. «غلبه کردن شوخی در انسان تصمیم جدی او را در کارها باطل کند.» (5)

4. «شوخی بسیار نشانه نادانی است.» (6)


5. «مزاح و شوخی سبب جدایی است و کینه در پی دارد.» (7)

6. «آفت هیبت و شکوه انسان مزاح و شوخی است.» (8)

7. «کسی که شوخی بسیار کند، وقار و سنگینی او کم شود.»(9)

8. «کسی که شوخی کند او را سبک شمارند.»(10)

اما جدای از مضرات شوخی زیاد برای شخصیت و تعالی روحی انسان، شوخی می‌تواند در بسیاری از موارد مفید باشد. هرچند که شاید تشخیص جایگاه شوخی به‌جا کار سختی باشد، اما شوخی درست و به موقع خالی از فایده نیست.

موقعیت و جایگاه شوخی

نکته ای که همیشه باید در شوخی کردن مد نظر داشت موقعیت و جایگاه آن است. آیا واقعا فضا و موقعیت ظرفیت شوخی ما را دارد؟ یا شوخی کردن در این فضا باعث سبک مغز جلوه کردن ما می‌شود؟ اما اگر شوخی همراه با نکاتی ظریف باشد قطعا تبعات فوق را در پی نخواهد داشت. در بسیاری اوقات انسان‌ها در شوخی بر ارزش‌های اخلاقی پای نهاده و با شوخی یکدیگر را به تمسخر می‌گیرند و با بیان خلقیات منفی افراد حاضر، بذر کینه می‌کارند.

گاهی اوقات نیز افراد در شوخی های خود ادب را لحاظ نمی‌کنند و این شوخی وقار و متانت آنها را خدشه‌دار می‌کند.

حربه‌ای مفید برای ایجاد روابط دوستانه و محبت آمیز

اما اگر این شوخی برای تلطیف فضا و ملازم با اخلاقیات و رعایت ادب و بدون تمسخر گرفتن افراد باشد؛ فواید بسیاری هم به دنبال خواهد داشت. شوخی می‌تواند یکی از حربه‌های مفید برای ایجاد روابط دوستانه و محبت آمیز باشد. انسان‌ها می‌توانند با شوخی‌های خود سنگینی فضا را بشکنند و روابط را نزدیک‌تر سازند.

از عوامل مهم موفقیت سخنرانان

شوخی می تواند یکی از عوامل مهم موفقیت سخنرانان باشد. وقتی خستگی و بی حوصلگی در مخاطب سرایت کرده و روحیه خواب آلودگی در همه محیط نشت یافته است؛ یک شوخی کوچک می‌تواند محیط را برای ادامه سخنرانی فراهم‌تر کند. نکته‌ای که بسیاری از سخنرانان از آن غفلت می‌کنند و بازدهی سخنان خود را پایین می‌آورند.در نتیجه می توان گفت در شوخی کردن باید حد اعتدال را رعایت نمود تا از مضرات بی شمار آن در امان بود و از فواید آن بهره‌مند گردید.
 
 
 
 


[ پنج شنبه 91/10/7 ] [ 6:29 عصر ] [ مسافر01 ] [ نظرات () ]


 
کاخهای بار عام و اختصاصی در مجموعه تاریخی و جهانی پاسارگاد با اعتباری نزدیک به یک میلیارد و 700 میلیون تومان در مساحتی حدود 6 هزار متر مربع مسقف می شوند.به گزارش پارس ناز مجموعه میراث جهانی پاسارگاد مجموعه‌ای از سازه‌های باستانی برجای ‌مانده از دوران هخامنشی است که آرامگاه کوروش بزرگ، باغ پادشاهی پاسارگاد، کاخ دروازه، پل، کاخ بار عام، کاخ اختصاصی، دو کوشک، آب‌نماهای باغ شاهی، آرامگاه کمبوجیه، استحکامات دفاعی تل تخت، کاروانسرای مظفری، محوطه مقدس و تنگه بلاغی را در خود جای داده است.

یکی از این بناهای تاریخی کاخ بارعام یا کاخ پذیرایی کوروش با وسعت دو هزار و 472 متر مربع شامل یک تالار گسترده مرکزی با هشت ستون در وسعت آن 705 متر مربع است.این کاخ مکانی است که در آن پادشاه از میهمانان و مقامات ملل مختلف که زیر چتر امپراتوری هخامنشی قرار داشتند پذیرایی و در مورد مسائل مختلف با یکدیگر بحث و گفتگو می کردند.در کنار همین کاخ و در 230 متری شمال غربی آن، بقایای کاخ دیگری وجود دارد که مختصات یک بنای مسکونی را داراست و به کاخ نشیمن یا کاخ اختصاصی معروف است. طرح این کاخ مستطیلی به طول 76 متر و عرض 42 متر با تالاری متشکل از ستونهای متعدد بوده است.
 

این بناها سالها در معرض باد و باران و سرمای مرودشت فارس قرار داشته اند و همچنان نیز با آن دست به گریبان هستند، بسیاری از میراث دوستان و کارشناسان میراث فرهنگی می گویند چون این سنگها از 25 قرن پیش تا کنون باقی مانده و دارای ترک های فراوانی است، با بارش باران و برف بر روی آنها، آب به داخل شیارها و ترک ها نفوذ پیدا کرده و پس از یخ زدگی سنگها را از هم متلاشی می کند.

چرا که فشار یخ زدگی بر افزایش این ترک ها تاثیر بسیار زیادی دارد  همانطور که چندی پیش خبرگزاری مهر از تخریب تدریجی کاخ اختصاصی کوروش خبر داد و اعلام کرد که نفوذ آب به داخل شیارها موجب از هم پاشیدگی سنگ ها می شود. با این حال سازمان میراث فرهنگی معتقد است که برای جلوگیری از این آسیب راهکاری اندیشیده که یکی از آنها پر کردن شیارها و ترک ها نیست چرا که ترک محدود به یک یا چند قسمت از بنا نیست.
 

به همین منظور سازمان میراث فرهنگی در نظر دارد تا در فاز اول و دوم محوطه دو کاخ بارعام و اختصاصی که به طور جمع 6 هزار متر مربع مساحت دارد، با اعتباری نزدیک به یک میلیارد و 700 میلیون تومان با احتساب اجرای عملیات فونداسیون مسقف کند.در این باره، عبدالرضا نصیری، معاون میراث فرهنگی استان فارس به خبرنگار مهر گفت: در گام نخست در نظر داشتیم تا برای سه تا از کاخ ها سقف طراحی کنیم اما چون اعتبار سازمان کم بود کاخ دروازه هم اکنون در اولویت نیست. در فاز اول کاخ اختصاصی و فاز دوم کاخ بارعام را مسقف می کنیم برای این منظور سقف ها در کارخانه  طراحی و ساخته، رنگ آمیزی و در جای مناسب وصل و روی ستون گذاشته می شود.

یخ زدگی شبانه در زمستان آفت پاسارگاد است

وی ادامه داد: چون عملیات فونداسیون سقف حساسیت زاست باید باستان شناسان روی این موضوع کار کنند و در این بین کارشناسان میراث فرهنگی مکان فونداسیون را آماده کنند تا سقف روی آن نصب شود. در این فاصله کارهای طراحی سقف کاخ بارعام نیز انجام می شود.

نصیری بیان کرد: اجرای فونداسیون ابهاماتی را ایجاد کرده است به عنوان مثال جای فونداسیون باید زمان نصب در زمین به گونه ای باشد که به چیزی برخورد نکند چون در غیر این صورت یا باید فونداسیون جابه جا شود و یا طراحی آن تغییر کند در هر حال تا زمانی که فونداسیون اجرایی نشود نمی توانیم برآورد کنیم این امر چه زمانی اجرایی می شود.
 
 
کاخ بارعام

نصیری، آسیب بزرگ بناهای تاریخی از جمله کاخ های پاسارگاد را یخ زدگی شبانه در زمستان دانست و گفت: بعد از بارندگی، رطوبت نزولی وارد شکاف سنگ ها شده و باعث یخ زدگی و ترکیدگی سنگها می شود پس باید از بارش مستقیم باران روی این شکافها جلوگیری می شد.

میله ها و ستون های نخراشیده منظر بصری کاخ هارا از بین می برد

معاون میراث فرهنگی استان فارس با بیان اینکه این مشکل در تخت جمشید نیز وجود دارد اما سنگ های تخت جمشید از سنگهای پاسارگاد مقاوم تر هستند ادامه داد: سنگ های پاسارگاد از یک نوع سنگ گرانیت خاصی تشکیل شده که تا ترک نخورده محکم هستند اما با یک ترک و یخ زدگی کوچک سرعت فرسایش سنگ ها افزایش پیدا کرده و ورق ورق می شود.این اقدام سازمان میراث فرهنگی مخالفت هایی نیز در پی دارد چرا که منظر بصری این کاخ ها را از بین می برد با این حال نصیری توضیح داد: این سقف ها را در کمال شرمندگی نصب می کنیم چون حفظ سنگ ها از نگه داشتن منظر بصری کاخها بیشتر اهمیت دارد.
 

وی افزود: فونداسیون و سقف ها را به گونه ای طراحی می کنیم که قابل حمل باشند بنابراین پولی دور ریخته نمی شود پس اگر این سقف ها تنها بتواند ده سال روند تخریب سنگ های تاریخی را به تعویق بیاندازد به خودمان افتخار می کنیم. شاید بازدیدکنندگان و معترضان در وهله اول با یک سری ستون ها و میله های نتراشیده و نخراشیده مواجه شوند که عکس یادگاری آنها و منظر بصری کاخ ها را از بین می برد اما اگر سنگ های تخریب شده را بر ببینند به طور حتم می گوید که نگه داشتن بنا از منظر آن مهمتر است.

منتظر تکنولوژی جدیدتر هستیم

این کارشناس میراث فرهنگی تصریح کرد: اگر ده سال دیگر به جایی برسیم که تکنولوژی نانو یا هر تکنولوژی دیگری از این کار بهتر است به طور حتم آن را اجرا خواهیم کرد و سقف ها که قابلیت جابه جایی دارند را برمی داریم.
 

پلکان کاخ آپادانا در تخت جمشید از مدتها پیش مسقف شده است

وی گفت: در حقیقت اکنون نمی دانیم که سقف ها چه عیب هایی را به دنبال دارد و اعتراضها تنها در حد احتمال است مانند بحث رشد میکروارگانیسم ها درحالی که اکنون با یک مسئله عینی مواجه هستیم اما می خواهیم با یک مسئله احتمالی این موضوع عینی را نادیده بگیریم که فکر می کنم درست نیست.

کلیات طرح مسقف کردن کاخهای پاسارگاد توسط شورای فنی میراث فرهنگی موافقت کلی را دریافت کرده است با این حال این طرح با همه جزئیاتش در روزهای آینده، برای تصویب نهایی به شورا ارائه می شود. معاون میراث فرهنگی فارس نیز معتقد است اگر این شورا نظر مثبت قطعی را بدهد، به طور حتم کارشناسان یونسکو نیز مخالفتی با آن نخواهند کرد.
 
 


[ پنج شنبه 91/10/7 ] [ 6:25 عصر ] [ مسافر01 ] [ نظرات () ]

این متن تنها به لحاظ شوخی نوشته وهیچ منظور دیگری در ان نیست

نکاتی دریاره دانشگاه پیام نور (طنز)


  پیام نور ای سرای دردمندان
    سرای منطق وتسلیم وعرفان
    در آنجا یافت گردد هر چه خواهی
    ز شیر مرغ تا جان یک انسان
    کتاب هایت سراسر علم و دانش
    که دارد اشتباهاتی فراوان ..
    چو ویرایش کنند هر ترم آن را
    خطاهائی شود افزوده بر آن ..!؟
    اینجا رو ساختنش برا دانشگاه
    کی گفته اینجا بوده بیمارستان
    دانشجویان تو از هر دیاری...
    می آیند داخل تو از دل و جان!!!

♣.♣.♣.♣.♣.♣طنز دانشگاه پیام نور♣.♣.♣.♣.♣.♣
 

* اگه خونه تون دزد اومد و چماق نداشتید نگران نباشید ! یکی از کتابهای پیام نور رو بگیرید دستتون!

* اگه خواستید فندق و گردو و …بشکنید و سنگ دور و برتون نبود میتونید از کتابهای پیام نور استفاده کنید!

* اگه خواستید میخی رو به دیوار بکوبید به جای چکش میتونید از کتابهای پیام نور استفاده کنید!

* برای سرمایه گذاری هم می توانید روی کتابهای پیام نور حساب ویژه ای باز کنید!!! دیگه چه دلیلی داره نیم سکه و ربع سکه بخرید؟! کتابهای پیام نور که هست!نرخ رشد قیمتش هم خیلی بیشتر از نرخ رشد قیمت سکه ست.مقایسه کنید…

* اگه مسابقه ای با موضوع خاصی داشتید،یه دونه کتاب پیام نور برای منبع کافیه!مثلا اگه مسابقه ی” تخصصی” ادبیات فارسی داشتید،کتاب فارسی “عمومی” دانشگاه پیام نور رو بگیرید و مطمئن باشید خارج از این کتاب سوالی نمیاد چون این کتاب کل ادبیات تاریخ ایران و جهان رو توی خودش داره!!!

* اگه میخواید ماشینتون رو توی سرپایینی پارک کنید به جای آجر میتونید کتاب پیام نور رو زیر چرخاش بذارید!

* یه وقت کتابهای پیام نور رو توی دریا نندازید!چون انقدر حجیم و سنگینه یه دفعه دیدید سونامی اومدا ! از ما گفتن بود…

* با کنار هم گذاشتن یه سری از کتابهای پیام نور هم میشه یه دیوار چین درست کرد!

♣.♣.♣.♣.♣.♣طنز دانشگاه پیام نور♣.♣.♣.♣.♣.♣

خداییش این امتحانات میان ترم دانشگاه پیام نور هم حال و هوای خاص خودش و داره هــــــــا این روزها ارادت آقایون به خانوم ها خیلی خیلی زیاده اونایی که تا دیروز حتی اسمت و نمی دونستن، همچین سلام و احوالپرسی می کنن که خودت هم شک می کنی که طرف همون آدم دیروزی باشه، همه با اینکه می دونن کسی چیزی نخونده باز هم دنبال یکی می گردن که از روش کپی کنن،اونایی که کتابو تقسیم می کنن بین خودشون که کی، کدوم فصل رو بخونه استاد میاد جا به جاشون می کنه (برا ما اینطوری شد موندیم تو خماری آی خندیدیم آی خندیدیم).لیلی مجنون های دانشگاه هم که قربونشون برن روی میزها جا نذاشتن از بس واسه همدیگه لاو می ترکونن بابا یه ذره انصاف داشته باش شاید یکی بخواد یه چیزایی رو یادداشت کنه که وسط امتحان به دردش بخوره...


[ پنج شنبه 91/10/7 ] [ 6:20 عصر ] [ مسافر01 ] [ نظرات () ]

کس های جالب از ابتکار عجیب این چینی برای روز قیامت

یک کشاورز چینی معتقد است برای هر خطر احتمالی از جمله سیل، زلزله، سونامی و حتی روز قیامت آماده است.به گزارش پارس ناز به نقل از دیلی میل نوشت لئو کی یوان این جسم کروی شکل را با استفاده از لایه های فایبر گلاس ساخته است که مردم با الهام از فیلم هالیوودی آخر الزمان به آن لقب کشتی نوح داده اند. این کشاورز اهل روستای کیانتون از استان هبی در جنوب پکن است.
او می گوید این وسیله می تواند روی آب شناور بماند و هیچ روزنه ای به بیرون ندارد و برای تامین اکسیژن از کپسول های هوا استفاده کرده است.او 7 عدد از این کره ها ساخته که ظرفیت آنها 14 نفر است و امیدوار است سازمان ها و ادارات دولتی طرح خلاقانه او را تایید و از آن حمایت کنند.


[ پنج شنبه 91/10/7 ] [ 6:9 عصر ] [ مسافر01 ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
امکانات وب

کد موسیقی برای وبلاگ

کد تغییر شکل موس