سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://Ahorayearyaii.ParsiBlog.com
 
قالب وبلاگ
www.shereno.com
لینک دوستان
www.shereno.com

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 

 

 

2SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 


 

 

3SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 


 

 

4SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 


 

 

5SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 


 

 

6SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 


 

 

7SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 


 

 

8SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 


 

 

9SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 


 

 

10SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 


 

 

11SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 


 

 

12SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 


 

 

13SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 


 

 

14SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 


 

 

15SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 


 

 

16SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 


 

 

17SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 


 

 

18SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 


 

 

19SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 


 

 

20SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 


 

 

21SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 


[ دوشنبه 91/7/24 ] [ 2:32 صبح ] [ مسافر01 ] [ نظرات () ]

در دنیا رسم بر این است که مردها نان  آور خانه باشند و مردانی که نتوانند این مهمترین وظیفه خود را به خوبی انجام دهند، مورد عتاب خانواده هایشان قرار می گیرند.

 

به گزارش بانکی دات آی آر، ذهنیت دیگری که بسیاری از مردم دنیا از جمله خود ما داریم این است که در صورتی که زن هم سر کار برود درآمد مرد باید بیشتر از درآمد زن باشد، اما این داستان برای ستارگان زن هالیوود کمی متفاوت است.

بسیاری از ستارگان زن هالیوود درآمد و ثروتی بسیار بیشتر از همسران و همراهان خود دارند و با این قضیه هم ظاهرا مشکلی ندارند. در این گزارش به معرفی 10 زن هالیوودی می پردازید که ثروت و درآمدشان با شوهرانشان قابل مقایسه نیست.

 

1. جسیکا سیمپسون

برای کسی مثل جسیکا سیمپسون چندان ساده نیست که مردی را پیدا کند که به اندازه خودش در کار و حتی پول درآوردن موفق باشد. این ستاره تلویزیونی و سینمایی زرنگ و دانا در بیزینس هم موفقیت های قابل توجهی دارد و خط تولیدی برای محصولات مو و زیبایی دارد. ضمن اینکه در کار طراحی کفش، کیف های دستی و عطر هم هست.

خب ناگفته پیداست که حتی در آمریکا هم شوهری پیدا نمی شود که ثروتش بالاتر از ثروت 100 میلیون دلاری این خانم باشد. به هر حال او خوشبختی را در کنار اریک جانسون، بازیکن پیشین NFL، لیگ حرفه ای فوتبال آمریکایی تجربه می کند.


 

2. کریس جنر

این خانم بیش از هر چیز به خاطر اینکه مادر کیم کارداشیان، ستاره مشهور هالیوود است، شناخته می شود، هر چند شخصیتی تلویزیونی، تهیه کننده تلویزیون و یک بیزینس من هم هست.

همسر خانم جنر، بروس جنر، دارنده مدال طلای المپیک تابستانی 1976 است، اما شهرت فعلی اش بیش از هر چیز به خاطر همسرش است.

خانم جنر در حال حاضر مدیریت بیزینس های خانواده اش را بر عهده دارد و در کنار آن نیز به بیزینس های شخصی هم مشغول است.

 

 

3. اپرا وینفری

یکی از محبوبترین شخصیت های تلویزیونی در آمریکا و حتی کل دنیا، اپرا وینفری است که با نگاهی به ثروت 3 میلیارد دلاری اش به سادگی می توان دریافت که او جزو ثروتمندترین زنان جهان است و رسیدن به این ثروت هم کار هر کسی نیست.

همراه زندگی اش استفان گراهام هم بیزینسمن موفقی است و مدیریت یک شرکت بزرگ را برعهده دارد، اما هر چقدر هم که درآمد و ثروت داشته باشد به گرد پای خانم وینفری هم نمی رسد!


 

4. جنیفر لوپز 

مجله فوربس اخیرا از جنیفر لوپز به عنوان قدرتمندترین سلبریتی نام برده است و همراهش خیلی باید از او سرتر باشد که از قدرتمندترین سلبریتی دنیا پیشی بگیرد، چه به لحاظ شهرت و محبوبیت و چه به لحاظ ثروت و درآمد.

در میزان ثروت خانم لوپز همین بس که سال گذشته خانه ای به ارزش حدود 52 میلیون دلار خریده است.


 

5. بتنی فرانکل

این روزها باب شده که می گویند پسر های بیکار دنبال زن شاغل می گردند که خیالشان از بابت خرج زندگی راحت باشد! حالا حکایت بتنی فرانکل و شوهرش است. همسر خانم فرانکل،جیسون هوپی کار ندارد ام در عوض همسری پولدار و مشهور دارد که خیلی هم برایش ارزش قائل است.

خانم فرانکل شخصیتی تلویزیونی، نویسنده، کارآفرین و سرآشپز است.

مسئله بیکاری شاید در ظاهر نارحتی برای آقای جیسون نداشته باشد، اما کسی از دلش خبر ندارد!


 

6. گوئن استفانی

این خواننده و طراح مد هم با همراهی گاوین روسدیل از شغل مشترکشان و موفقیت هایی که در آن در زمینه موسیقی کسب می کنند، لذت می برند. خانم استفانی البته خواننده با کارهای انفرادی زیاد و خواننده موفق و مهم و همچنین طراح مد نیز هست، اما همسرش که ده سال است با هم زندگی می کنند، عضو یک گروه موسیقی است. پس طبیعی است که ثروت استفانی از شوهرش بیشتر باشد.


 


 

7. کایرا سدویک

همسر کایرا سدویک هم همکارش است و این خانم بازیگر به همراه همسرش کیوین بیکون از شغل خود کاملا راضی و خشنود هستند، اما درخشش خانم بازیگر از آقای بازیگر بیشتر است و طبیعتا پول بیشتری هم بابت این درخشش زیاد می گیرد. او برای هر اپیزود درام تازه اش چیزی نردیک به 300 هزار دلار دریافت کرده است.


 

8. سارا جسیکا پارکر

سارا جسیکا پارکر هم با همسرش متیو برودریک همکار است، اما او نیز مانند کایرا از همسرش خیلی بیشتر می درخشد و با ایفای نقش های اصلی سر خود را شلوغ کرده است و درآمد خوبی هم دارد، کاری که همسرش انجام نمی دهد و با این تفاسیر طبیعی است که درآمد خانم بازیگر از همسرش بیشتر باشد.

 


 

9. جنیفر آنیستون

جنیفر آنیستون هم که همسر سابق برد پیت بود و در سال 2005 از او جدا شد، به زودی قرار است با جاستین سروکس ازدواج کند، اما خوب درآمد و ثروت شوهر آینده اش به پای او نمی رسد. او حتی خانه ای برای شوهرش هم خریده است. ثروت خانم آنیستون به بیش از 100 میلیون دلار می رسد.

 


 

10. مریل استریپ

خانم استریپ همه نوع جایزه ای در ویترین افتخارات خود به عنوان بازیگر دارد و از امی و گلدن گلوب گرفته تا سه اسکار در ویترینش یافت می شود. ثروت این بانوی بااستعداد دنیای بازیگری به 50 میلیون دلار می رسد و در کنار دن گامر زندگی خوبی دارد هرچند درآمد و ثروتی بیش از او دارد.


[ دوشنبه 91/7/24 ] [ 2:24 صبح ] [ مسافر01 ] [ نظرات () ]




فروردین؛ فروردهای پاکان
فروردین نام نخستین ماه از فصل بهار و روز نوزدهم هر ماه در گاه شماری اعتدالی خورشیدی است. در اوستا و پارسی باستان فرورتینام، در پهلوی فرورتین و در فارسی فروردین گفته شده که به معنای فروردهای پاکان و فروهرهای ایرانیان است. بنا به عقیده پیشینیان، ده روز پیش از آغاز هر سال فروهر در گذشتگان که با روان و وجدان از تن جدا گشته، برای سرکشی خان و مان دیرین خود فرود می آیند و ده شبانه روز روی زمین به سر می‌برند. به مناسبت فرود آمدن فروهرهای نیکان، هنگام نوروز را جشن فروردین خوانده اند. فروهران در ده روز آخر سال بر زمین هستند و بامداد نوروز پیش از بر آمدن آفتاب، به دنیای دیگر می‌روند

اردیبهشت؛ طبیعت

اردیبهشت نام دومین ماه سال و روز دوم هر ماه در گاه‌شماری اعتدالی خورشیدی است. در اوستا اشاوهیشتا و در پهلوی اشاوهیشت و در فارسی اردیبهشت گفته شده که کلمه‌ای است مرکب از دو جزء: جزء اول "اشا” از جمله لغاتی است که معنی آن بسیار منبسط است، راستی و درستی، تقدس، قانون و آئین ایزدی، پاکی…. و بسیار هم در اوستا به کار برده شده است. جزء دیگر این کلمه که واژه "وهیشت” باشد. صفت عالی است به معنای بهترین، بهشت فارسی به معنی فردوس از همین کلمه است. در عالم روحانی نماینده صفت راستی و پاکی و تقدس اهورامزداست و در عالم مادی نگهبانی کلیه آتش های روی زمین به او سپرده شده است. در معنی ترکیب لغت اردیبهشت "مانند بهشت” هم آمده است.

خرداد؛ طبیعت
خرداد نام سومین ماه سال و روز ششم در گاه‌شمار اعتدالی خورشیدی است. در اوستا و پارسی باستان هئوروتات ،در پهلوی خردات و در فارسی خورداد یا خرداد گفته شده که کلمه ای است مرکب از دو جزء: جزء هئوروه که صفت است به معنای رسا، همه، درست و کامل. دوم تات که پسوند است برای اسم مونث، بنابراین هئوروتات به معنای کمال و رسایی است. ایزدان تیر و باد و فروردین از همکاران خرداد می‌باشند. خرداد نماینده رسایی و کمال اهورامزداست و در گیتی به نگهبانی آب گماشته شده است.

 
تیر؛ تماشای جنگل در جزیره
تیر نام چهارمین ماه سال و روز سیزدهم هر ماه گاه‌شماری اعتدالی خورشیدی است. در اوستا تیشریه، در پهلوی تیشتر و در فارسی صورت تغییر یافته آن یعنی تیر گفته شده که یکی از ایزدان است و به ستاره شعرای یمانی اطلاق می‌شود. فرشته مزبور نگهبان باران است و به کوشش او زمین پاک، از باران بهره مند می‌شود و کشتزارها سیراب می‌گردد. تیشتر را در زبان های اروپایی سیریوس خوانده اند. هر گاه تیشتر از اسمان سر بزند و بدرخشد مژده ریزش باران می‌دهد. این کلمه را نباید با واژه عربی به معنی سهم اشتباه کرد.

مرداد؛ جنگل
مرداد نام پنجمین ماه سال و روز هفتم هر ماه در گاه‌شماری اعتدالی  خورشیدی است. در اوستا امرتات ،در پهلوی امرداد و در فارسی امرداد گفته شده که کلمه ای است مرکب از سه جزء:اول "ا” ادات نفی به معنی نه، دوم "مرتا” به معنی مردنی و نابود شدنی نیست و سوم تات که پسوند و دال بر مونث است. بنابراین امرداد یعنی بی مرگی و آسیب ندیدنی یا جاودانی. پس واژه "مرداد” به غلط استعمال می‌شود. در ادبیات مزدیسنا امرداد یکی از امشاسپندان است که نگهبانی نباتات با اوست.
در مزدیسنا شخص باید به صفات مشخصه پنج امشاسپند دیگر که عبارتند از:
نیک اندیشی، صلح و سازش، راستی و درستی، فروتنی و محبت به همنوع، تامین اسایش و امنیت بشر مجهز باشد تا به کمال مطلوب همه که از خصایص امرداد است نایل گردد.

شهریور؛ جنگل
شهریور نام ششمین ماه سال و روز چهارم هر ماه در گاه‌شماری اعتدالی خورشیدی است. در اوستا خشتروئیریه، در پهلوی شتریور و در فارسی شهریور می‌دانند. کلمه ای است مرکب از دو جزء: خشتر که در اوستا و پارسی باستان و سانسکریت به معنی کشور و پادشاهی است و جزء دوم صفت است از ور به معنی برتری دادن وئیر یه یعنی برگزیده و آرزو شده و جمعاً یعنی کشور منتخب یا پادشاهی برگزیده . این ترکیب بارها در اوستا به معنی بهشت یا کشور آسمانی اهورامزدا آمده است. شهریور در جهان روحانی نماینده پادشاهی ایزدی و فر و اقتدار خداوندی است و در جهان مادی پاسبان فلزات. چون نگهبانی فلزات با اوستاو را دستگیر فقرا و ایزد رحم و مروت خوانده اند. روایت شده است شهریور آزرده و دلتنگ می‌شود از کسی که سیم و زر را بد به کار اندازد یا بگذارد که زنگ بزند.

 
مهر؛ محیط زیست
در سانسکریت میترا، در اوستا و پارسی میثر و در پهلوی میتر و در فارسی مهر گفته می‌شود. که از ریشه سانسکریت آمده به معنی پیوستن. اغلب خاورشناسان معنی اصلی مهر را واسطه و میانجی ذکر کرده اند. مهر واسطه است میان آفریدگار و آفریدگان. میثره در سانسکریت به معنی دوستی و پروردگار و روشنایی و فروغ است و در اوستا فرشته روشنایی و پاسبان راستی و پیمان است. مهر ایزد هماره بیدار و نیرومند است و برای یاری کردن راستگویان و بر انداختن دروغگویان و پیمان شکنان در تکاپوست. مهر از برای محافظت عهد و پیمان و میثاق مردم گماشته شده است.
 از این رو فرشته فروغ و روشنایی نیز هست که هیچ چیز ار او پوشیده نمی‌ماند. برای آن که از عهده نگهبانی بر آید اهورامزدا به او هزار گوش و ده هزار چشم داده است. مقام مهر در بالای کوه "هرا” است، انجایی که نه روز است و نه شب، نه گرم است و نه سرد، نه ناخوشی و نه کثافت .مهر از آنجا بر ممالک آریایی نگران است. این آرامگاه خود به پهنای کره زمین است یعنی مهر در همه جا حاضر است و با شنیدن آوای ستمدیدگان آگاه گشته به یاری آنان می‌شتابد.

 آیین مهر در دین مسیح نیز مشهود است. ایزد مهر در اصل بجز ایزد خورشید بوده است اما بعدها آندو را یکی دانسته اند. مورخان یونانی مهر را به نام میترس یاد کرده اند و کر کرده اند که ایرانیان خورشید را به اسم "میترسمی‌ستایند.از این خبر پیداست که در یک قرن پیش از میلاد مسیح آندو با یکدیگر مخلوط شده اند. نگهبانی ماه هفتم و روز شانزدهم هر ماه را به عهده ایزد مهر است.

 
آبان؛ محیط زیست
در اوستا آپ در پارسی باستان آپی و در فارسی آب گفته می‌شود. در اوستا بارها "آپ” به معنی فرشته نگهبان آب استعمال شده و همه جا به صیغه جمع آمده است. نام ماه هشتم از سال خورشیدی و نام روز دهم از هر ماه را، آبان می دانند. ایزد آبان موکل بر آهن است و تدبیر امور و مصالح ماه به او تعلق دارد. به سبب آنکه "زو” که یکی از پادشاهان ایران بود در این روز با افراسیاب جنگ کرده، او را شکست داده، تعاقب نمود و از ملک خویش بیرون کرد، ایرانیان این روز را جشن می گیرند، دیگر آنکه چون مدت هشت سال در ایران باران نبارید مردم بسیار تلف گردیده و بعضی به ملک دیگر رفتند. عاقبت در همین روز باران شروع به باریدن کرد و بنابراین ایرانیان این روز را جشن کنند. آفتاب در این ماه در برج عقرب یا کژدم قرار می‌گیرد.

آذر؛ محیط زیست
در اوستا آتر، آثر، در پارسی باستان آتر، در پهلوی آتر، و در فارسی آذر می‌گویند. آذر فرشته نگهبان آتش و یکی از بزرگتری ایزدان است. آریائیان(هندوان و ایزدان) بیش از دیگر اقوام به عنصر آتش اهمیت می دادند. ایزد آذر نزد هندوان ،آگنی خولنده شده و در "ودا” (کتاب کهن و مقدس هندوان) از خدایان بزرگ به شمار رفته است. آفت اب در این ماه در برج قوس یاکماندار قرار می گیرد.

دی؛ زمستان، یخ ، برف رودخانه
در اوستا داثوش یا دادها به معنی آفریننده، دادار و آفریدگار است و غالبا صفت اهورامزدا است و آن از مصدر "دا” به معنی دادن و افریدن است. در خود اوستا صفت دثوش (=دی)برای تعیین دهمین ماه استعمال شده است. در میان سی روز ماه، روزهای هشتم و بیست و سوم به دی (آفریدگار،دثوش) موسوم است. برای اینکه سه روز موسوم به "دی” با هم اشتباه نشوند نام هر یک را به نام روز بعد می‌پیوندند. مثلا روز هشتم را "دی باز” و روز پانزدهم را "دی بمهر” و….دی نام ملکی است که تدبیر امور و مصالح روز و ماه دی به او تعلق دارد.

بهمن؛ برف
 در اوستا وهومنه ،در پهلوی وهومن، در فارسی وهمن یا بهمن گفته شده که کلمه ای است مرکب از دو جزء: "وهو” به معنی خوب و نیک و "مند” از ریشه من به معنی منش: پس یعنی بهمنش، نیک اندیش، نیک نهاد. نخستین آفریده اهورامزدا است و یکی از بزرگترین ایزدان مزدیسنا. در عالم روحانی مظهر اندیشه نیک و خرد و توانایی خداوند است. انسان را از عقل و تدبیر بهره بخشید تا او را به آفریدگار نزدیک کند. یکی از وظایف بهمن این است که به گفتار نیک را تعلیم می دهد و از هرزه گویی باز می‌دارد. خروس که از مرغکان مقدس به شمار می‌رود و در سپیده دم با بانگ خویش دیو ظلمت را رانده، مردم را به برخاستن و عبادت و کشت و کار می‌خواند، ویژه بهمن است. همچنین لباس سفید هم از آن وهمن است. همه جانوران سودمند به حمایت بهمن سپرده شده اند و کشتار در بهمن روز منع شده است. بنا به نوشته ابوریحان بیرونی جانوران سودمند به حمایت بهمن سپرده شده اند و کشتار در بهمن روز منع شده است. بهمن اسم گیاهی است که به ویژه در جشن بهمنجه خورده می‌شود و در طب نیز این گیاه معروف است.

اسفند؛ دویدن در برف زمستانی
در اوستا اسپنتا آرمیتی، در پهلوی اسپندر، در فارسی سپندار مذ، سفندارمذ، اسفندارمذ، و گاه به تخفیف سپندار و اسفند گفته شده که کلمه ای است مرکب از دو جزء: سپند، که صفت است به معنی پاک و مقدس، یا ارمئتی هم مرکب از دو جزء: اول آرم که قید است به معنی درست، شاید و بجا. دوم متی از مصدر من به من معنی اندیشیدن. بنابراین ارمتی به معنی فروتنی، بردباری و سازگاری است و سپنته آرمتی به معنی بردباری و فروتنی مقدس است.

در پهلوی آن را خرد و کامل ترجمه کرده اند. سپندارمذ یکی از امشاسپندان است که مونث و دختر اهورامزدا خوانده شده است. وی موظف است که همواره زمین را خرم ، آباد، پاک و بارور نگه دارد، هر که به کشت و کار بپردازد و خاکی را آباد کند خشنودی اسپندارمذ را فراهم کرده است و آسایش در روی زمین سپرده به دست اوست و خود زمین نیز نماینده این ایزد بردبار و شکیباست و مخصوصاً مظهر وفا و اطاعت و صلح و سازش است. بیدمشک گل مخصوص سپندارمذ می‌باشد.


[ یکشنبه 91/7/23 ] [ 12:28 صبح ] [ مسافر01 ] [ نظرات () ]

 

همه جای دنیا گران ترین هتل های شان را معرفی می کنند تا پولدارهای دنیا را به سمت خودشان بکشانند اما در ایران اینگونه نیست. اگر زمانی شایعه شود که فلان هتل یا رستوران گرانترین است و یا حتی فلان شخصیت پولدارترین است این تصور ممکن است تا دهه ها باقی بماند حتی اگر خیلی زود مثال نقضش پیدا شود.

بنابراین سال ها تصور می شد که هتل عباسی اصفهان گرانترین هتل ایران است، در صورتی که با یک پرس و جوی ساده از قیمت چند هتل برای مان مشخص شد که اینطور نیست. در این گزارش سری زده ایم به گران ترین هتل هایی که در حال حاضر در ایران مسافر می پذیرند.

استانداردسازی و ستاره های هتل ها در کشور ما با آنچه از ستاره های هتل های بین المللی انتظار می رود، متفاوت است. قاعدتا قیمت هتل های ایران در مقایسه با گران ترین هتل های جهان نیز ناچیز است حتی اگر در داخل کشور گران ترین باشند.

هتل های پنج ستاره در دنیا نسبت به خدمات و امکاناتی که به مسافران می دهند، درجه بندی می شوند. زیربنا، امکانات ورزشی و تفریحی، امکانات داخل اتاق ها، تعداد رستوران های موجود درآنها با تنوع غذایی زیاد، نوع خدمات دهی کارکنان و آموزش آنان دربرخورد با مشتری ها و خیلی از عوامل دیگر تعداد ستاره های هتل ها را در سطح بین المللی تعیین می کند اما در ایران درجه بندی هتل ها و اعطای ستاره ها وضعیت دیگری دارد.

شاید به همین دلیل است که هنوز استانداردسازی هتل های کشور به پایان نرسیده. در ایران آنچه بیش از خدمات باعث ارتقای ستاره ها می شود، معماری و تزئینات داخلی و نمای بیرونی آنهاست اما در این نوشتار شما را با شش هتل گرانقیمت ایران آشنا می کنیم.

قیمت هتل های پنج ستاره در ایران بسیار به هم نزدیک است و به همین دلیل انتخاب 10 هتل گرانقیمت کار بسیار دشواری است اما آنچه مسلم است این شش هتل در مقایسه با دیگر هتل های کشور کمی گرانتر هستند. قیمت اتاق این هتل ها مربوط به شهریور امسال است.
 


هتل اسپیناس تهران

 

هتل اسپیناس تهران پس از سوددهی هتل اسپیناس آستارا در مساحتی به وسعت 3000 متر مربع وزیربنای 27 هزار متر در بلوار کشاورز تهران ساخته شد. مراحل ساخت این هتل 27 ماه به طول انجامید و برای ساخت آن 56 میلیارد تومان هزینه تا سرانجام در اسفنده 1388 افتتاح شد.

مالک: علی اصغر امیری
تعداد اتاق ها: 224 اتاق

نرخ اتاق های این هتل به شرح زیر است:

اتاق دو تخته: 321 هزار تومان
سوئیت جونیور: 373 هزار تومان
سوئیت لاکچری: 934 هزار تومان
سوئیت پرزیدنت: یک میلیون و 293 هزار تومان

همچنین به این نرخ ها پنج درصد هم مالیات بر ارزش افزوده اضافه می شود.
 


هتل استقلال تهران

هتل استقلال تهران بزرگترین هتل پنج ستاره ایران در شمال تهران است. نام این هتل در گذشته هتل رویال هیلتون بود. این هتل در تاریخ 8 آذر 1341 در زمینی به مساحت 70 هزار متر مربع بنا شد. این هتل از دو برج ساختمان شرقی و ساختمان غربی تشکیل شده که در ابتدا و در بدو تاسیس ساختمان غربی (با زیربنای 17100 متر مربع) و بعد از آن هم ساختمان شرقی (با زیربنای 13500 متر مربع) ساخته شد. این هتل 15 طبقه و 959 تخت دارد.

در زمانی که ساخته شد مسافران به راحتی میتوانستند دورنمای سلسله جبال البرز را ببینند ولی امروزه با توجه به ساخت و سازهای بسیاری که حتی در دامنه کوه هم صورت گرفته این کار کمی سخت است.

مالک: بنیاد مستضعفان و جانبازان
تعداد اتاق ها: 550 اتاق

نرخ اتاق های این هتل به شرح زیر است:

اتاق دو تخته غربی: 280 هزار تومان
سوئیت معمولی غربی: 334 هزار تومان
سوئیت بزرگ غربی: 970 هزار تومان
اتاق دو تخته شرقی: 351 هزار تومان
سوئیت معمولی شرقی: 441 هزار تومان
سوئیت بزرگ شرقی: یک میلیون و 278 هزار تومان
 


هتل داریوش کیش

هتل بزرگ داریوش هتلی 5 ستاره با الهام از تخت جمشید و به صورت نمادین بیانگر افتخار و عزت ایران باستان در دوران هخامنشیان در جزیره کیش با سرمایه ای معادل 125 میلیون دلار در زمینی به مساحت 121 هزار و 330 متر ساخته شد. این هتل 500 تخت دارد و از امکاناتی مانند سالن بیلیارد، پینگ پونگ، ماساژورهای تایلندی، قایق سواری و کلاسیک شو برخوردار است و ساکنان آن می توانند از تخفیف 50 درصدی باغ پرندگان و پارک دلفین ها نیز استفاده کنند.

مالک: حسین ثابت
تعداد اتاق ها: 168 اتاق
نرخ اتاق های این هتل به شرح زیر است:
اتاق دو نفره رو به باغ: 265 هزار تومان
اتاق دو نفره روبه دریا (ساحلی): 335 هزار تومان
سوئیت دو نفره آتوسا: 285 هزار تومان
سوئیت چهار نفره رویال: 690 هزار تومان
 


هتل عباسی اصفهان

هتل عباسی اصفهان در حقیقت قدیمی ترین هتل ایران است. البته نه به این معنا که ساختمان آن از زمان صفویان تاکنون به عنوان هتل مورد استفاده قرار می گرفته است. این مجموعه به دستور شاه سلطان حسین صفوی ساخته شد که آن را به مادرش پیشکش کرد.

از این رو، مدرسه و کاروانسرای مادر شاه نامیده شد. در سال 1336 به پیشنهاد آندره گدار، معمار و باستانشناس فرانسوی و طراح و سازنده موزه ملی ایران، شرکت سهامی بیمه ایران تصمیم گرفت با توجه به موازین اداره عتیقه جات وقت در این عمارت صفوی مهمانسرایی برپا کند و در سال 1344 مهمانسرا به بهره برداری رسید.

مالک: شرکت سهامی بیمه ایران
تعداد اتاق ها: 186 اتاق

نرخ اتاق های این هتل به شرح زیر است:

اتاق دو تخته رو به خیابان: 212 هزار تومان
اتاق دو تخته رو به باغ معمولی: 273 هزار تومان
اتاق دو تخته رو به باغ لوکس: 343 هزار تومان
سوئیت دو نفره معمولی: 343 هزار تومان
اتاق دو نفره قاجار: 444 هزار تومان
سوئیت چهار نفره صفوی: 646هزار تومان
 


هتل صخره ای کندوان
 

هتل صخره ای لاله کندوان جزو استثنایی ترین هتل های جهان به شمار می رود چرا که سومین هتل صخره ای در دنیاست. روستای تاریخی کندوان در 22 کیلومتری شهر اسکو در 62 کیلومتری شهر تبریز قرار دارد.

این هتل دارای 40 کرانه (اتاق) است که فاز اول آن در سال 1387 و فاز دوم آن در تیر ماه امسال به بهره برداری رسید و از 40 کرانه آن 16 کرانه قابل استفاده شد. قدمت روستای کندوان که هتل کندوان نیز با الهام از خانه های روستایی و به همان شیوه سنتی ساخته شده به اعتقاد برخی به قرن هفتم هجری و به اعتقاد برخی دیگر به قبل از اسلام می رسد. بلندی تپه های مخروطی و هرمی این خانه ها گاه تا 60 متر می رسد که همانند کندوهای عسل در دل کوه حفر شده اند.

مالک: شرکت توسعه گردشگری ایران

تعداد کرانه ها: 16 کرانه

نرخ اتاق های این هتل به شرح زیر است:

اتاق دو تخته معمولی: 162 هزار تومان
اتاق دوتخته جکوزی دار: 203 هزار تومان
سوئیت چهار تخته جکوزی دار: 297 هزار تومان
سوئیت رویال: 322 هزار تومان
 


هتل ملک التجار یزد

 

به گفته ابراهیم پورفرج، رئیس جامعه تورگردانان ایران، یزد تنها شهری است که در آن مشکل کمبود هتل وجود ندارد و آن هم به این دلیل است که بسیاری از خانه های قدیمی این شهر در بافت سنتی به هتل تبدیل شده اند. از بین تمام هتل های سنتی یزد، چندی پیش خبری منتشر شد مبنی بر اینکه هتل ملک التجار یزد گرانترین هتل یزد است.

عمارت ملک التجار متعلق به خانواده مادری علی اصغر خان شیرازی، تاجر یزدی است که از طریق جاده ابریشم تریاک به چین و از آنجا ظروف چینی، ابریشم، ادویه و نوعی فرش چینی به ایران، خشکبار به مسقط (عمان) و از آنجا پارچه به ایران می آورده است. به همین دلیل در زمان قاجار، ناصرالدین شاه به او عنوان ملک التجار را داد. این عمارت 13 سال پیش به عنوان هتل به بهره برداری رسید.

مالک: محمد حسین محتاج الله
تعداد اتاق ها: 23 اتاق
نرخ اتاق های این هتل به شرح زیر است:

اتاق یک تخته: 83 هزار تومان
اتاق دو تخته: 128 هزار تومان
اتاق ویژه که تا پنج نفر ظرفیت دارد: 400 هزار تومان

 


[ یکشنبه 91/7/23 ] [ 12:10 صبح ] [ مسافر01 ] [ نظرات () ]

 


 

به رغم اینکه دانشمندان نقش تغذیه و عادات صحیح غذایی را در سلامت بدن و پیشگیری از بیماری های مزمن به اثبات رسانیده اند ولی همچنان شاهد شیوع چاقی و بیماری های مربوط به آن نظیر تصلب شرایین، دیابت، نارسایی قلبی و... که همگی در کاهش طول عمر نقش اساسی دارند، هستیم.

به طور کلی رعایت شیوه های صحیح تغذیه که در پیشگیری از بروز انواع بیماری ها و سرطان ها و پیری زودرس نقش دارند برای افرادی که می خواهند زندگی سالم و طولانی داشته باشند، ضروری است. این شیوه ها عبارتند از:

 

1- خود و فرزندتان را به خوردن صبحانه عادت دهید، حتی اگر یک میوه یا یک لیوان آب میوه تازه باشد.

 

2- از خوردن میان وعده های غذایی بین صبحانه و ناهار و ناهار و شام غافل نشوید. سعی کنید در این وعده ها بیشتر از میوه و سبزی، کیک و کلوچه های کم شکر با یک لیوان شیر استفاده کنید.

 

3- در هنگام گرسنگی، تنقلات نخورید. استفاده از مواد غذایی کم ارزش مثل چیپس و پفک تنها باعث ایجاد عادات غذایی ناسالم می شود و هیچ نقشی جز بر هم زدن رژیم غذایی شما نخواهند داشت.

 

4- روزانه 8 تا 10 لیوان آب بنوشید.

 

5- از خوردن شام سنگین، حجیم و پرچرب بپرهیزید. خوردن سالاد و سبزی به همراه روغن زیتون را در کنار شام (البته سبک) فراموش نکنید.

 

6- مصرف گوشت قرمز را به 2 مرتبه در هفته کاهش دهید و سعی کنید بیشتر از ماهی و مرغ و میگو استفاده کنید.

 

7- در تهیه غذا به روش صحیح پخت و حفظ موادغذایی توجه کنید. حتماً قبل از طبخ، چربی های زاید گوشت و مرغ را بکنید و بیشتر از روش بخارپز و کباب کردن استفاده کنید.

 

8- بلافاصله پس از صرف غذا به رختخواب نروید. 3 ساعت فاصله بین شام و خواب کافی است.

 

9- از مصرف زیاد نمک خودداری کنید.

 

10- هرگز پس از صرف غذا، چای ننوشید زیرا مانع از جذب آهن می شود.

 

11- به اندازه کافی میوه و سبزی بخورید. خوردن روزانه 5 واحد میوه و سبزی تازه و متنوع برای داشتن بدن سالم ضروری است.

 

12- مصرف غذاهای آماده حاوی چربی های اشباع و سس را محدود کنید.

 

13- از انجام روزانه نیم ساعت ورزش کوتاهی نکنید.

 


[ شنبه 91/7/22 ] [ 11:49 عصر ] [ مسافر01 ] [ نظرات () ]

 

مغز انسان و شناخت پیچیدگی‌های خاص آن همواره برای بشر جذاب بوده است. همواره انسان یک نمونه شگفت‌انگیز برای شناخت به شمار می‌رود و موارد بی‌شماری در مورد انسان ناگفته باقی مانده است. در این مقاله به ده واقعیت جذاب درباره‌ی مغز انسان خواهیم پرداخت، تا شاید دید بهتری نسبت به مهمترین عضو بدن خود داشته باشید.
 

واقعیت اول : بیشتر وزن مغز را آب تشکیل می‌دهد و بخش جامد عمدتا از جنس چربی است

بیشتر مردم تصور می‌کنند که مغز به طور کامل جامد است، اما این افراد اشتباه می‌کنند. 75 درصد مغز را آب تشکیل می‌دهد. بخش جامد مغز نیز از جنس چربی است و تقریبا 10 تا 12 درصد مغز را تشکیل می‌دهد. بقیه مغز از جنس پروتئین، هیدروکربن و نمک است.

 

واقعیت دوم: 160,000 کیلومتر رگ‌خونی در مغز وجود دارد

این به این معنی است که اگر تمام رگ‌های خونی مغز را در امتداد یکدیگر قرار دهیم شما می‌توانید آن را 4 بار دور کره زمین بپیچانید یا اینکه کره ماه را با رگ‌های مغز دو نفر به زمین متصل کنید.

 

واقعیت سوم: مغز شما بین 10 تا 23 وات برق تولید می‌کند

این قدرت برای روشنایی دو لامپ کم مصرف کافیست. بخش عمده‌ای از این قدرت تولید شده به منظور ارتباط عصبی مغز با دیگر اعضا استفاده می‌شود.

 

واقعیت چهارم: استفاده از غذای سالم هوش را افزایش می‌دهد

طبق تحقیقاتی که در یک موسسه در نیویورک انجام شده، اگر شما در وعده ناهار غذایی بخورید که هیچگونه مواد نگهدارنده و یا طعم‌دهنده مصنوعی نداشته باشد، 14 درصد در تست IQ امتیاز بهتری کسب خواهید کرد. این کشف بسیار چشمگیر است و نشان می‌دهد که عملکرد مغز به شدت به نوع تغذیه وابسته است.

 

واقعیت پنجم: هر فکری که می‌کنید یک اتصال عصبی جدید در مغزتان ایجاد می‌کند

مغز از آن چیزی که تصور می‌کنید انعطاف‌پذیر‌تر است و به مرور زمان تغییر می‌کند. اگر در همین لحظه به موضوع جدیدی فکر کردید، مطمئن باشید در مغز شما به همان میزان اتصال عصبی جدید ایجاد شده است.

 

واقعیت ششم: یک فرد معمولی روزانه 70 هزار فکر انجام می‌دهد

شما همیشه در حال فکر کردن هستید. با تغییر این تفکرات، شما می‌توانید به طور کل سیم‌کشی عصبی مغزتان را تغییر دهید.

 

واقعیت هفتم: خندیدن فرایند پیچیده‌ای است و از 5 بخش مغز استفاده می‌کند

خندیدن موضوع خنده‌داری نیست، این فرایند بخش‌های زیادی از مغز را درگیر می‌کند. خندیدن برای فعالسازی مغز‌ بسیار موثر است و مواد شیمیای تقویت‌کننده‌ای در بدن شما در هنگام خندیدن رها می‌شود.

تحقیقات نشان می‌دهد که خندیدن برای چند دقیقه در هر روز موجب بهبود وضعیت روحی، افزایش احساس خوشبختی و افزایش عملکرد مغز در خلاقیت می‌شود.

 

واقعیت هشتم: تردستی موجب تغییرات سریع در مغز می‌گردد

تردستی و یادگیری کارهای پیچیده جدید تاثیر بسیار مثبتی بر روی مغز انسان دارد. تردستی و حرکات پیچیده موجب رشد بخش خاصی از مغز می‌شود، بنابراین اتصالات عصبی در مغز افزایش چشمگیر می‌شود. همچنین کارها و مسائل پیچیده می‌تواند موجب رشد چشمگیر مغز گردد.

 

واقعیت نهم: مغز توانایی احساس درد را در هیچ صورتی ندارد

مغز قادر به حس کردن درد در خود نیست و تنها می‌تواند درد بخش‌های دیگر بدن را دریافت کند. در واقع هیچ دریافت کننده دردی در مغز وجود ندارد.

 

واقعیت دهم: ارتفاع مغز انسان 9.3 سانتی متر است

مغز از آن چیزی که مردم تصور می‌کنند کوچکتر است. اندازه مغز 16 در 14 در 9.3 سانتی متر و وزن آن 1.3 کیلوگرم است. در همین 1.3 کیلوگرم 200 میلیون سلول عصبی (نرون) وجود دارد.

 

 


[ شنبه 91/7/22 ] [ 9:27 عصر ] [ مسافر01 ] [ نظرات () ]

ترول (به انگلیسی: troll) به معنی به دام انداختن، ماهی گرفتن، فریفتن یا طعمه قرار دادن است . در گفتمان محاوره اینترنت اصطلاحا به افرادی گفته می‌شود که سعی در جلب نظر و ایجاد تشنج با بیان مطالب محرک و توهین‌آمیز می‌کنند.

200px 365px Trollface ترول چیست

ترول معمولا پیام‌هایی ارسال می‌کند که در پاسخ به پرسشی عادی و یا به طور فی‌البداهه حاوی مطالبی ناراحت‌کننده یا توهین‌آمیز است. در حالی که در یک جمع اینترنتی کاربرانی با حسن نیت بحثی را دنبال میکنند، کاربران ترول به کار خود مشغولند.

ترول به صورت فعل از یک کلمه قدیمی در زبان فرانسوی، ترولر، مشتق شده‌است که اصطلاحی برای شکار بوده است.

و به صورت اسم، نامی برای یک هیولای اسطوره ای در زبان نروژیِ باستانی بوده است. در انگلیسیِ جدید به تکنیکی در ماهیگیری گفته میشود که در یک قایق در حال حرکت، طعمه به قلاب می بندند.

ترول در معنای امروزی، از اواخر دهه 80 در اینترنت مطرح شد، ولی اولین نمونه های در سال 1992 دیده شد.

استفاده از اصطلاح ترول در خارج از اینترنت به سال 1972 و نیروی دریایی امریکا در ویتنام برمیگردد که به عملیات نمایشی نظامی گفته میشد که برای به واکنش و پاسخ درآوردن دشمن انجام میشد.منشأ اصطلاح شدن ترول در اوایل دهه 90 میلادی در گروههای یوزنت بود که با عنوان « ترول کردنِ تازه کار ها » شناخته میشد. بدین صورت که افرادی که از قبل در یک گروه یا جمعی بوده و موضوعاتی را از مدت ها قبل به بحث گذاشته اند و همه از چگونگی قضیه آگاهی داشته اند، اما برای سر به سر گذاشتن کاربران جدید، دوباره آن را مطرح میکردند. در این بین فقط کابران تازه کار بحث را با هیجان ادامه میدادند . آن زمان هنوز ترول، معنایی در در سطحی کم داشت و بار منفی این اصطلاح کمتر بود.


[ چهارشنبه 91/7/19 ] [ 9:36 عصر ] [ مسافر01 ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
امکانات وب

کد موسیقی برای وبلاگ

کد تغییر شکل موس